دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

انقلاب در تعمیر و نگهداری ریلی

انقلاب در تعمیر و نگهداری ریلی: دستیابی راه‌آهن آلمان به ۱۰۰ هزار  قطعه یدکی با استفاده از فناوری پرینت سه‌­بعدی

اجرای طرح موجودی دیجیتال و استفاده از پرینترهای سه‌­بعدی برای تعمیر و نگهداری ریلی، راه‌­آهن آلمان (DB) را قادر می­‌سازد تا در فضای لجستیک، هزینه­‌ها و منابع صرفه‌جویی کند و در عین حال پایداری را تضمین کند.

راه‌­آهن آلمان با تولید ۱۰۰ هزار قطعه یدکی با استفاده از فناوری پرینتر سه­‌بعدی، به نقطه عطفی دست یافته‌است. این پیشرفت، قدرت دگرگون‌کننده پرینت سه­‌بعدی برای متحول‌کردن عملیات تعمیر و نگهداری در صنعت راه‌­آهن را نشان می‌دهد. در میان این ۱۰۰ هزار قطعه، بزرگترین و سنگین‌­ترین آن، محفظه گیربکس برای لکوموتیوهای مانوری است که ۵۷۰ کیلوگرم وزن دارد و تقریبا یک مترمکعب حجم را اشغال می­‌کند.

” بخوانید: معرفی ده شرکت بزرگ خودروهای ریلی در دنیا

استفاده از قطعات یدکی پرینت سه­‌بعدی مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد. به طور خاص، روند تولید سریع به این معنی است که حدود ۳۷۰ لکوموتیو را می‌توان بطور کارآمدتر تعمیر کرد و به خدمت بازگرداند. در گذشته، این قطعات از شرکت سازنده لکوموتیو با میانگین زمان تولید ده ماه تامین می­‌شد.

با این حال، با استفاده از فناوری پرینت سه­‌بعدی، راه­‌آهن آلمان زمان تحویل را به تنها دو ماه کاهش داده‌است. محفظه گیربکس با استفاده از روش پرینت سه­‌بعدی غیرمستقیم به نام بایندر جت تولید می­‌شود. این تکنیک شامل ترکیب یک ماده پودری با یک چسب مایع برای ایجاد یک قالب است که بعدا برای ریخته‌گری محفظه گیربکس استفاده می‌شود.

بنابر گفته‌های عضو هیات‌مدیره بخش دیجیتال و فناوری راه‌آهن آلمان (DB)، تعمیر و نگهداری ریلی با فناوری پرینت سه­‌بعدی متحول می­­‌گردد. این فناوری موجب صرفه­‌جویی در زمان، هزینه و منابع می­‌شود، چرا که می‌توان قطعات یدکی را تقریبا بر اساس تقاضا از طریق یک انبار دیجیتال تولید کرد و در عین حال به موجودی زیادی نیازی نداشت. در زمان کمبود عرضه جهانی و کمبود منابع، پرینت سه­‌بعدی بیشتر از همیشه اهمیت پیدا می‌کند.

” بخوانید: آیا سیاست حمل و نقل آلمان در مسیر اشتباهی قرار دارد؟

راه­‌آهن آلمان به تدریج پایگاه داده­‌ای را گسترش می­‌دهد که نقشه­‌های فنی مجازی قطعات یدکی را ذخیره می­‌کند. در حال حاضر، انبار دیجیتال راه‌­آهن آلمان تقریبا هزار مدل مجازی را در خود جای داده‌ و برنامه‌هایی برای گسترش این مجموعه به حدود ۱۰ هزار جزء مختلف تا سال ۲۰۳۰ وجود دارد. این مخزن دیجیتال، تولید سریع و راحت اجزای پرینتر سه­‌بعدی را تنها با چند کلیک ماوس امکان­‌پذیر می­کند. در نتیجه، راه‌­آهن آلمان در فضای لجستیک صرفه­‌جویی کرده و ضمن کاهش هزینه‌های انبار، پیوندهای زنجیره تامین را کوتاه کرده و استقلال بیشتری به دست می­‌آورد.

منبع:

railmarket

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب