پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تایید خبر فروش شرکت سانگ یانگ

فروش شرکت سانگ یانگ

بر اساس گزارش رسانه‌های کره‌ جنوبی، فروش شرکت سانگ یانگ به شرکت نوپای ادیسون موتورز، سازنده خودروهای الکتریکی، به مبلغ 187 میلیون پوند تایید شده‌است. این خبر، پس از یک دوره طولانی مشکلات مالی سانگ یانگ اعلام شد. این فروش با پرداخت 169 میلیون پوند از جانب ادیسون موتورز و توافق با دو سوم طلبکاران سانگ یانگ محقق شد. بر این اساس، پس از فروش شرکت سانگ یانگ، 95 درصد از سهام این شرکت به کنسرسیوم ادیسون موتورز داده خواهد شد.

ماهیندارا اند ماهیندرا، غول هندی صعنت خودروسازی و سهامدار عمده سانگ یانگ، از سال 2020 قصد فروش سهام 75 درصدی خود را داشت. در سال 2011، این شرکت هندی سانگ یانگ را از ورشکستگی نجات داده بود، اما فروش کم جهانی بازگشت سرمایه‌گذاری انجام‌شده را محدود کرد. در سال ۲۰۲۰، در حالیکه سانگ یانگ مبلغ 194 میلیون پوند به طلبکاران خود بدهکار بود، اعلام ورشکستگی کرد.

شرکت ادیسون موتورز با ۷ سال سابقه، در حال حاضر تنها خودروهای الکتریکی تجاری تولید می‌کند و برنامه‌ریزی کرده تا تسلا را در بازار خودروهای الکتریکی مسافربری به چالش بکشد. سانگ یانگ با وجود مشکلات مالی و کاهش فروش خود در سال‌های اخیر، راهبرد کاملا مشخصی برای محصول آینده خود دارد.

شرکت سانگ یانگ، بعد از کیا، هیوندای و جنرال موتورز کره، چهارمین تولیدکننده بزرگ در این کشور محسوب می‌شود. بر اساس اعلام مدیر ادیسون، این شرکت با داشتن چشم‌انداز رقابت با شرکت‌های جی‌ام، تسلا و فولکس واگن، از سرمایه‌گذاری برای تجدید حیات سانگ یانگ رضایت خاطر دارد.

 

منبع:

autocar

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب