شنبه 1 اردیبهشت 1403

کاهش فروش فولکس واگن به دلیل کمبود تراشه نیمه‌رسانا

کاهش فروش فولکس واگن

کاهش فروش فولکس واگن به میزان 8 درصد در سال 2021، موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفته‌است. برخی تحلیل‌گران علت این فروش را کمبود جهانی تراشه‌های پردازشی نیمه‌رسانا موردنیاز صنعت خودرو ارزیابی کرده‌اند. این آمار در شرایطی اعلام می‌‌شود که فولکس واگن شاهد افزایش قابل‌توجه در فروش خودروهای الکتریکی خود در سال گذشته میلادی بوده‌است. در سال 2021، این شرکت خودروساز آلمانی، 4.897 میلیون خودرو در سراسر جهان عرضه کرده‌است.

این در حالی است که در سال 2020، این آمار بالغ بر 5.328 میلیون خودرو بوده‌است. در این شرایط، از حیث تعداد خودروهای تحویلی، فروش فولکس واگن شاهد کاهشی معادل 15.1 درصد است. فولکس واگن نیز با صدور بیانیه‌ای، مشکلات دسترسی به تراشه‌های پردازش نیمه‌رسانا را بعنوان یکی از دلایل عمده کاهش 8 درصدی فروش خود در سال گذشته میلادی اعلام می‌کند.

بخوانید: افزایش 43 درصدی فروش مرسدس بنز هند، علیرغم کمبود تراشه نیمه‌رسانا

بر این اساس، همه مراکز تولید و مونتاژ این خودروساز با مشکل کمبود نیمه‌رساناها دست به گریبان هستند. برآورد فولکس واگن نشان می‌دهد که مشکلات سال گذشته، تا نیمه سال ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد داشت. فولکس واگن مدعی است که از بازار اروپا سفارش قطعی برای 543 هزار دستگاه خودرو را دریافت کرده‌است. در حالیکه فروش کل و مجموع ارزش مالی آن کاهش یافته، فولکس واگن افزایش 73 درصدی در فروش خودروهای الکتریکی خود را در سال گذشته میلادی جشن می‌گیرد. بر اساس آمار ارائه‌شده، بیش از ۲۳6 هزار دستگاه خودرو الکتریکی فولکس واگن، در سال ۲۰۲۱ در نقاط مختلف جهان به فروش رسیده‌است.

خودروهای الکتریکی و هیبریدی، بیش از 7 درصد از فروش جهانی خودروی فولکس واگن و یک پنجم فروش خودروهای این شرکت آلمانی در اروپا را در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که نزدیک به یک چهارم فروش فولکس واگن در آلمان، مربوط به خودروهای الکتریکی است. در عین حال، بازار چین نسبت به خودروهای الکتریکی فولکس واگن استقبال قابل‌توجهی نشان داده و از سال ۲۰۲۰، بازار این خودروها در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا رو به فزونی گذاشته‌است.

 

منبع: 

autocar

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب