دوشنبه 15 اردیبهشت 1404

انقلابی در انعطاف‌پذیری شارژ خودروهای برقی

انعطاف‌پذیری شارژ خودروهای برقی

در دنیای به‌سرعت در حال تحول خودروهای برقی (EV)، نیاز به راهکارهای شارژ کارآمد و انعطاف‌پذیر، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. شرکت ایتون، به‌عنوان پیشرو در مدیریت هوشمند انرژی، با همکاری شرکت مونیخ الکتریفیکیشن نوآوری پیشگامانه‌ای، شامل کلید پیکربندی باتری یا BCS را معرفی کرده‌اند. این راهکار پیشرفته به گونه‌ای طراحی شده که بسته باتری خودرو را به دو بسته مجازی تقسیم می‌کند.

سپس این کلید اجازه می‌دهد تا خودرو با این دو بسته به‌صورت موازی (با ولتاژ عملیاتی ۴۰۰ ولت) یا به‌صورت سری (با ولتاژ عملیاتی ۸۰۰ ولت) کار کند یا شارژ شود. این قابلیت، فرآیند شارژ خودروهای برقی را بهینه می‌کند و امکان شارژ بومی در هر دو ولتاژ ۴۰۰ یا ۸۰۰ ولت را فراهم می‌آورد.

بخوانید: فروش بی‌سابقه خودروهای برقی جدید در روسیه در سال ۲۰۲۴

بسیاری از ایستگاه‌های شارژ سریع DC عمومی تنها قادر به تامین توان ۴۰۰ ولت هستند. کلید پیکربندی باتری شرکت ایتون این امکان را می‌دهد که خودروهای ۸۰۰ ولتی بتوانند به‌راحتی از طریق تغییر ولتاژ مؤثر بسته باتری خودرو با شارژرهای ۴۰۰ ولتی شارژ شوند. این ویژگی انعطاف‌پذیری شارژ را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد و شبکه‌ای گسترده‌تر از شارژرهای DC را در دسترس مالکان خودروهای برقی قرار می‌دهد.

کلید پیکربندی باتری ایتون همچنین برای کاهش هزینه و پیچیدگی طراحی شده‌است. به‌طوری‌که می‌تواند تا ۱۲ قطعه از واحد قطع باتری را حذف کند. این ساده‌سازی، علاوه‌بر بهبود چیدمان و مونتاژ سیستم، مقاومت تماسی را نیز کاهش داده و در نهایت کارایی و عملکرد کلی سیستم را افزایش می‌دهد.

ایمنی، موضوعی حیاتی در فناوری خودروهای برقی است و BCS ایتون در این زمینه نیز عملکرد برجسته‌ای دارد. این کلید دارای قفل مکانیکی است که از بروز اتصال کوتاه در اثر تصادفات، خطاهای نرم‌افزاری یا نقص در کنتاکتورها جلوگیری می‌کند. علاوه‌بر این، حتی در صورت از دست رفتن نیروی واحد کنترل الکترونیکی (ECU)، شرایط پایدار خود را حفظ کرده و ایمنی بیشتری را برای خودروهای برقی فراهم می‌آورد.

ویژگی دوحالته بودن (Bi-stable) BCS ایتون، نیاز به جریان نگهدارنده را که در کنتاکتورهای سنتی ضروری است، حذف می‌کند و همین امر، بازدهی سیستم را در حالت عملکرد عادی افزایش می‌دهد. این طراحی همچنین در برابر خطاهای ولتاژ پایین مقاوم بوده و شرایط ایمن سیستم را در طیف وسیعی از حالات خرابی حفظ می‌کند.

توسعه BCS، نمونه‌ای از قدرت همکاری است، تخصص مونیخ الکتریفیکیشن در سیستم‌های پیشرفته مدیریت باتری، در کنار سابقه گسترده ایتون در زمینه کلیدزنی الکتریکی و تولید خودرویی، منجر به خلق راهکاری شده که برخی از بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت خودروهای برقی امروزی را برطرف می‌کند.

کلید پیکربندی باتری برای کاربردهای متنوعی طراحی شده‌است. از خودروهای سواری و تجاری سبک گرفته تا وسایل نقلیه کاربردی که مخصوص زمین‌های ناهموار است. این فناوری نشان‌دهنده تعهد ایتون به توسعه راهکارهای پایدار و نوآورانه برای بازار خودروهای برقی در حال رشد است.

کلید پیکربندی باتری ایتون، راهکاری انقلابی است که چالش‌های پیش‌روی صنعت خودروهای برقی را هدف قرار داده‌است. این فناوری با فراهم‌کردن امکان پیکربندی مجدد ولتاژ به شکل کارآمد، بازده شارژ را بهبود می‌بخشد، پیچیدگی سیستم را کاهش می‌دهد و ایمنی قابل‌اطمینانی ارائه می‌کند. با ادامه رشد صنعت EV، نوآوری‌هایی از این دست نقشی کلیدی در افزایش پذیرش خودروهای برقی و بهبود تجربه کاربری ایفا خواهند کرد.

منبع:

electrichybridvehicletechnology

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب