پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

افزایش فروش مرسدس بنز هند در سال ۲۰۲۱

افزایش فروش مرسدس بنز هند

بر اساس اعلام شرکت مرسدس بنز هند، در سال ۲۰۲۱، علیرغم کمبود تراشه نیمه‌رسانا، فروش این شرکت در هند به میزان 43 درصد افزایش داشته‌است. این افزایش فروش مرسدس بنز هند، به دنبال افزایش تقاضا نسبت به رکود سال قبل، به دلیل همه‌گیری کووید 19 اتفاق افتاد. شعبه هندی این شرکت ماشین‌سازی آلمانی، با فروش 11242 دستگاه ماشین در سال ۲۰۲۱ در هند، از آمار فروش خود در سال قبل که 7893 دستگاه بود پیشی گرفت. این در حالی است که فروش مرسدس بنز در سال 2018 در این کشور، به 15538 دستگاه رسیده بود.

بر این اساس، این شرکت که مقر اصلی آن در اشتوتگارت واقع شده، برای هفتمین سال پیاپی، به جایگاه پرفروش‌ترین سازنده خودروهای لوکس در هند دست پیدا کرد. بیش از ۳ هزار مشتری منتظر مرسدس بنز جدید خود هستند و مجموع سفارش دریافتی این شرکت به ۳۷5 میلیون دلار می‌رسد. اما کمبود جهانی نیمه‌رساناها موجب شده تا خودرو‌سازان سراسر دنیا برای تولید کافی ماشین در تکاپو بیفتند.

بی‌ام‌و و آئودی، دو رقیب آلمانی مرسدس بنز، به ترتیب افزایش 34 درصدی و 101 درصدی در فروش خود در هند، در سال ۲۰۲۱ را گزارش کرده‌اند. در سال ترکتازی خودروهای شاسی بلند، مرسدس بنز اعلام کرد لیموزین کلاس ئی این شرکت به پرفروش‌ترین خودرو در بازار بوده‌است. بر اساس این الگوی موفق، مرسدس بنز، مایباخ کلاس اس و خودروی الکتریکی ئی‌کیو‌اس را در سال ۲۰۲۲ روانه بازار هند می‌کند.

به گفته مدیر مرسدس بنز هند، سال ۲۰۲۲، نقطه عطف دیگری برای این شرکت خواهد بود تا بخش ماشین‌های الکتریکی خود را با اولین مدل سدان لوکس تمام الکتریکی خود گسترش دهد. مرسدس بنز معتقد است که می‌تواند فروش سال ۲۰۲۱ را در سال جدید میلادی، با رونمایی از ۱۰ محصول جدید بهبود ببخشد. اما به دلیل کمبود نیمه‌رسانا و احتمال بازگشت همه‌گیری، این شرکت نمی‌تواند با قطعیت نظر خود را اعلام کند. چالش زنجیره تامین تا حداقل ۶ ماه دیگر نیز ادامه خواهد داشت و به عقیده این شرکت، اگر این مشکلات وجود نداشتند، مرسدس بنز می‌توانست به فروش قبل از آغاز دوران همه‌گیری خود دست پیدا کند.

 

منبع:

economictimes

 

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب