توسعه نسل جدید ناوگان ICE
راهآهن آلمان (دویچه بان)، زیمنس موبیلیتی را برای کار مستقل بر روی طراحی نسل جدید ناوگان ICE انتخاب کرد. راهآهن آلمان تجربه خود را بهعنوان اپراتور یکی از بزرگترین ناوگانهای پرسرعت جهان برای توسعه نسل جدید قطارها در میان میگذارد.
پس از توسعه مفاهیم قطار، راهآهن آلمان مناقصه دیگری را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ برای توسعه، ساخت و صدور گواهینامه ناوگان جدید راهاندازی خواهد کرد. مناقصه برای سایر تولیدکنندگان آزاد خواهد بود.
قطارهای جدید ICE از اوایل دهه ۲۰۳۰ بهره برداری و جایگزین قطارهای قدیمی ICE3 که از دهه ۱۹۹۰ فعالیت میکردند، خواهند شد و کل ناوگان ICE را برای پاسخگویی به تفاضای حمل و نقل آینده گسترش خواهند داد. انتظار میرود ناوگان نسل آینده ICE علاوه بر ایجاد راحتی بیشتر برای مسافران، استانداردهای جدیدی را در بهرهوری انرژی و در دسترس بودن فنی تعیین کند.
” بخوانید: راهآهن آلمان در حال تست یک قطار هیدروژنی جدید است “
بنابر گفتههای زیمنس موبیلیتی، با توجه به رویکرد جامع این مشارکت، نیازهای خاص اپراتور و همچنین مسافران با فناوریهای روز هماهنگ میشود. این موضوع به پرورش ایدههای جدیدی کمک میکند که سفر ریلی را حتی جذابتر و راحتتر میکند.
مدیرعامل بخش خودروهای ریلی زیمنس موبیلیتی با استقبال از این خبر، بیان کرد که انتخاب شدن این شرکت برای این فعالیت، این فرصت را به این شرکت داده تا به همکاری طولانیمدت خود با راهآهن آلمان ادامه دهند. حتی شکل همکاری نیز آیندهنگرانه است: مهمترین ویژگیهای نسل جدید قطارهای ICE به جای ارائه یک کاتالوگ خاص از نیازمندیها، با همکاری نزدیک با مشتری توسعه خواهند یافت.
راهآهن آلمان بر اساس برنامههای خود قصد دارد تا ۲۰۳۰، تعداد مسافرانی که از خدمات حمل و نقل ریلی در مسافتهای طولانی استفاده میکنند را دو برابر کند. برای دستیابی به این هدف، این شرکت به قطارهای تک طبقه با حداکثر طول ۴۰۰ متر، ظرفیت صندلی در حدود ۹۵۰ مسافر و سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت متکی است.
” بخوانید: معرفی ده شرکت بزرگ خودروهای ریلی در دنیا “
بهعنوان بخشی از برنامه راهآهن آلمان برای افزایش راحتی و ظرفیت، این شرکت در ماه سپتامبر سال جاری اعلام کرد ۱۹ میلیارد یورو برای به دست آوردن خودروهای ریلی جدید برای حمل و نقل مسافر و بار سرمایهگذاری خواهد کرد.
در ابتدای سال ۲۰۲۲، راهآهن آلمان و زیمنس قراردادی را برای تامین ۴۳ قطار سریعالسیر Velaro MS (قطارهای ICE 3neo) امضا کردند و انتظار میرود اولین محصول تا پایان سال جاری میلادی وارد بهره برداری شود. علاوه بر آن، راهآهن آلمان از زیمنس موبیلیتی ۱۳۷ قطار ICE4 را در پیکربندیهای مختلف، تا پایان سال ۲۰۲۴ دریافت خواهد کرد و چهارمین قطار در ماه جولای آن سال تحویل داده میشود.
منبع: