شنبه 8 اردیبهشت 1403

تولیدکنندگان خودروهای ریلی با موفقیت از بحران­‌های جهانی عبور می­‌کنند

عبور تولیدکنندگان خودروهای ریلی از بحران‌های جهانی

شرکت SCI Verkehr، یک شرکت مشاوره استراتژیک متمرکز بر صنعت راه‌آهن و لجستیک بین‌المللی، در مطالعه جدید خود در مورد تولیدکنندگان خودروهای ریلی در سراسر جهان تخمین می‌­زند که گردش مالی حاصل از فروش خودروهای ریلی جدید در سال ۲۰۲۲ به ۵۶.۸ میلیارد یورو خواهد رسید. این رقم ۵ درصد بیشتر از رقم ۵۳.۹ میلیارد یورویی سال قبل و همچنین بالاتر از رقم ثبت‌شده در سال ۲۰۱۹ است که آخرین سال رشد قبل از بحران کووید۱۹ بود. ده تولیدکننده برتر ۷۵ درصد از فروش را به خود اختصاص دادند. در مجموع، یازده خودروساز در سال ۲۰۲۲ هر کدام بیش از یک میلیارد یورو و پنج سازنده دیگر هر کدام بیش از ۵۰۰ میلیون یورو به فروش خودروهای جدید دست یافتند.

” بخوانید: معرفی ده شرکت بزرگ خودروهای ریلی در دنیا

در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با آخرین مطالعه منتشرشده توسط SCI Verkehr در سال ۲۰۲۱، تنها تغییراتی جزئی در ده تولیدکننده برتر خودروهای ریلی وجود داشت. به دلیل ادغام آلستوم و بمباردیه در ژانویه ۲۰۲۱، زیمنس اکنون در رتبه سوم و پس از آن اشتادلر در رتبه چهارم قراردارد. ترنسماش، بزرگترین تولیدکننده روسیه، در جایگاه پنجم باقی مانده، در حالی که هیتاچی و گرین­‌برایرهر کدام یک پله صعود کردند. ترینیتی‌­ریل، سازنده خودروهای باری ایالات متحده، پس از یک سال غیبت، به جایگاه بازگشته و انتگرال‌کوچ‌فکتوری هند را کنار زده‌است. هیوندای روتم پس از تولیدکننده اسپانیایی CAF برای اولین بار وارد لیست ۱۰ خودروساز برتر شد.

تولیدکنندگان خودروهای ریلی

واگن‌های مسافربری بیشترین سهم فروش را در سراسر جهان به خود اختصاص داده‌­اند. در این بخش، اشتادلر سومین تولیدکننده بزرگ پس از CRRC (شرکت تولیدی راه‌آهن چین) و آلستوم و بالاتر از زیمنس و هیتاچی قراردارد. از دیگر بازیگران ۱۰ تولیدکننده برتر خودروهای ریلی مسافری می‌توان به ترنسماش، CAF، هیوندای روتم، انتگرال­‌کوچ­‌فکتوری و کاوازاکی اشاره کرد.

این صنعت پس از سال‌های سخت همه‌گیری کووید۱۹، جنگ و تورم، با گردش مالی ۵۶.۸ میلیارد یورویی در خودروهای ریلی جدید، خود را با موفقیت تثبیت کرد. بسیاری از تولیدکنندگان توانستند عقب­‌ماندگی تولید را جبران کنند و به قراردادهای موجود عمل کنند. در نتیجه، رشد در بازار وسایل نقلیه ریلی در سال گذشته به مرز ۵ درصد رسید و برای اولین بار به بالاتر از رقم سال ۲۰۱۹ بازگشت. پس از کاهش ۴ درصدی در سال ۲۰۲۰ و بهبود جزئی ۲ درصدی در سال ۲۰۲۱، رشد بسیار پایداری در آینده دارد. شایان ذکر است که تمرکز فروش در بین ۱۰ تولیدکننده برتر افزایش یافته و در سال ۲۰۲۲ به ۷۵ درصد خواهد رسید که در راس آن‌ها دو شرکت سنگین وزن CRRC و آلستوم قرار دارند.

منبع:

railmarket

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب