جمعه 10 فروردین 1403

راه‌آهن آلمان قصد دارد خطوط لوله را با قطارهای حامل هیدروژن جایگزین کند

راهکار حمل و نقل هیدروژن در راه‌آهن آلمان

پس از زغال‌سنگ، که قرار است شبکه راه‌آهن آلمان را برای زمستان آینده در انحصار خود درآورد، هیدروژن نیز نقش مهمی در حجم حمل و نقل خواهد داشت. DB Cargo یک استراتژی برای حمل و نقل هیدروژن بین بنادر و مناطق داخلی آلمان ایجاد کرده است.

راه‌حل DB Cargo خیلی دقیق نیست اما عملی است. علاوه بر این، امری ضروری است زیرا هیدروژن احتمالاً در ماه‌های بعد، در آنچه که دولت فدرال آلمان «ترکیب انرژی» می‌نامد، راهکاری برای جایگزین کردن منابع انرژی از دست‌رفته روسیه، نجات‌بخش خواهد شد. با توجه به قراردادهایی که در حال حاضر برای انتقال هیدروژن مایع به بنادر آلمان توسط تامین‌کنندگان مختلف انجام شده، سوال باقی‌مانده این است که چگونه این هیدروژن به کارخانه‌های تولید انرژی می‌رسد.

نقشه راه شبکه ریلی آلمان برای استفاده از قطارهای انتقال هیدروژن

از منظر عملی، آلمان فاقد تامین‌کنندگان هیدروژن نیست، بلکه زیرساختی برای انتقال سوخت سبز به مناطق داخلی و شرکای صنعتی خود ندارد. بنابر گفته‌های رئیس DB Cargo AG، آن‌ها راه‌حلی برای این کار ایجاد کرده‌اند که هیدروژن را به راحتی و به طور کارآمد از بنادر به مصرف‌کنندگان در داخل کشور، به ویژه برای مشتریان صنعتی می‌رساند.

این شرکت آلمانی همچنین ادعا می‌کند حمل و نقل هیدروژن با قطار، یکی از اولویت‌های اصلی DB Cargo در آینده است و این مفهوم جایگزین کارآمدی برای خطوط لوله انتقال هیدروژن است چراکه این خطوط انتقال هنوز وجود ندارند.

اجرای این چشم‌انداز در عمل، نباید آنقدر پیچیده باشد. رئیس DB Cargo AG همچنین تاکید می‌کند که هیدروژن سبز به حمل و نقل سبز نیاز دارد و آن‌ها امروزه می‌توانند آن را ارائه دهند. راه‌آهن آلمان یک طرح شبکه ریلی هیدروژنی را با همکاری تامین‌کنندگان گسترش خواهد داد. هیدروژن به صورت مایع به بنادر آلمان می‌رسد و در واگن‌های مخزن معمولی که برای حمل مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند بارگیری می‌شود. در نتیجه، انتقال از کشتی‌های دریایی به قطار پیچیده نخواهد بود.

DB Cargo ادعا می‌کند که آسان‌ترین بخش برنامه حمل و نقل هیدروژن با قطار، ظرفیت و تجهیزات شبکه خواهد بود. همچنین راه‌آهن آلمان در حال حاضر تجربه و منابع لازم برای انتقال هیدروژن را دارد زیرا قبلاً در پروژه‌های مشابه شرکت داشته‌است. این شرکت به طور همزمان، در توسعه کانتینرهای هیدروژن جدید که می‌توانند نتیجه را در زنجیره تامین سوخت تغییر دهند، شرکت می‌کند. در مورد ظرفیت شبکه، سوال مهمی وجود دارد که شرکت باید در عمل به آن پاسخ دهد. با اولویت‌بندی حمل و نقل زغال‌سنگ در برنامه‌های فوری آلمان و شبکه آلمانی که با آسیب‌های متعدد مواجه است، قطارها چگونه جایگزین موثری برای خطوط لوله انتقال هیدروژن خواهند بود؟

منبع:

railfreight

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب