شنبه 1 اردیبهشت 1403

تحقق هدف دیجیتالی شدن شبکه ریلی

دیجیتالی شدن شبکه ریلی

دیجیتالی شدن، آینده حمل و نقل ریلی است. این توسعه، دیگر در انحصار شرکت‌های بزرگ ریلی نیست. شرکت‌های کوچکتر نیز الزام دیجیتالی شدن شبکه ریلی و تجارت خود را پذیرفته‌اند. از بین رفتن انحصار و راه یافتن آن به شرکت‌های کوچکتر، امکان تبادل اطلاعات با یک بازار بزرگتر را فراهم کرده‌است.

سطوح مختلفی از یکپارچه سازی وجود دارد که با تبادل به موقع (دوجانبه) داده‌ها و به‌روزرسانی‌های مداوم شروع می‌شود تا تغییرات اجتناب‌ناپذیری را که بر کل زنجیره حمل و نقل تأثیر می‌گذارد منعکس کند. سطوح بعدی، در گسترش یکپارچه‌سازی از حالت دوجانبه به تمام شرکا و در پردازش داده‌ها از طریق زنجیره حمل و نقل است که کنترل و بینش، پشتیبانی تصمیم‌گیری در مورد منابع، ظرفیت و حل مسائل به روشی بهینه و در سطح بالاتر را اضافه می‌کند.

” بخوانید: ده روند برتر صنعت ریلی؛ بخش سوم: معرفی فناوری هوش مصنوعی

تبادل اطلاعات

تبادل الکترونیکی داده‌ها به‌صورت خودکار اتفاق نمی‌افتد. مفهوم TAF TSI ( گواهینامه صادره از اتحادیه اروپا برای کاربردهای مخابراتی و اطلاعاتی برای خدمات بار) تقریبا ۲۰ سال است که وجود داشته‌، اما اکنون در حال افزایش است. پیام‌های بیشتری از طریق سامانه دیجیتال در حال مخابره شدن هستند و TAF TSI می‌تواند شتاب‌دهنده‌ای برای دیجیتالی‌ شدن شبکه ریلی بیشتر باشد، زیرا در هسته فرآیندهای کسب و کار ریلی قرار دارد.

یک ابتکار جدید، اطلاعات حمل و نقل الکترونیکی بار است (eFTI). ایده پشت آن به این صورت است که تمام حمل و نقلی که انجام می‌شود گزارش می‌شود و در نهایت در سامانه‌های اطلاعاتی یکپارچه و قابل‌همکاری جمع‌آوری می‌شود (به‌عنوان یک سامانه الکترونیکی بزرگ قابل‌دسترسی). به این ترتیب، تصویر بسیار بهتری از آنچه در اروپا حرکت می‌کند ارائه می‌شود و می توان از این اطلاعات برای تنظیم زنجیره حمل و نقل استفاده کرد. بجای کاغذبازی‌های مرسوم، پیام‌ها از طریق سامانه دیجیتال رد و بدل خواهند شد. هرچه شرکت‌ها بیشتر درگیر شوند، اطلاعات شفاف‌تر می‌شوند و همه به‌طور مساوی به اطلاعاتی با کیفیت یکسان دسترسی خواهند داشت.

در دسترس از نظر مالی

یکی از دلایلی که دیجیتالی‌ شدن شبکه ریلی در این زمان در حال رشد است این است که از نظر مالی نسبت به گذشته در دسترس‌تر است. مدل‌های قیمتی متفاوتی وجود دارد. در گذشته، دستیابی به راه‌حل فناوری اطلاعات، نیازمند سرمایه‌گذاری اولیه بود. امروزه، امکان پرداخت به ازای هر کاربر، سود، قطار یا کانتینر وجود دارد.

منبع:

railfreight

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب