شنبه 1 اردیبهشت 1403

شرکت تولیدی راه‌آهن چین از اولین قطار مترو تایر لاستیکی برای مکزیک رونمایی کرد

رونمایی از اولین قطار مترو تایر لاستیکی برای مکزیک

یک قطار 9 واگنی برای خط یک متروی مکزیکوسیتی در سایت سازنده در شهر ژوژو چین تولید شد. این اولین خودروی ریلی مترو شرکت تولیدی راه‌آهن چین (CRRC) است که به چرخ‌های تایر لاستیکی مجهز شده‌است. رویکرد جدید مترو تایر لاستیکی، امکان غلبه بر شیب‌های تند و همچنین کاهش نویز در حین عملیات را فراهم می‌کند.

بوژی قطار مجهز به چرخ‌های لاستیکی بزرگ و کوچک برای هدایت است. علاوه بر آن، این خودروی ریلی جدید همچنین به چرخ‌های فولادی سنتی برای استفاده در مواقع اضطراری مجهز است. در حال حاضر، تمامی قطارهایی که در مکزیکوسیتی در حال حرکت هستند (بیش از دو هزار قطار) به لاستیک مجهز هستند. ظرفیت این قطار ۲۲۰۰ مسافر است و حداکثر سرعت آن ۸۰ کیلومتر در ساعت است. این قطار از طولی ۱۵۰.۹ متری و عرضی ۲.۵ متری برخوردار است.

قطار مترو تایر لاستیکی

تحویل این قطار به‌عنوان بخشی از مناقصه ۱.۶ میلیارد دلاری برنده‌شده در پایان سال ۲۰۲۰، توسط کنسرسیومی با مشارکت CRRC انجام می‌شود. این پروژه شامل نوسازی خط یک، تعمیر و نگهداری آن به مدت ۲۰ سال و همچنین تامین ۳۰ قطار (که بعدا حجم آن به ۲۹ واگن کاهش یافت) و سیستم‌های سیگنالینگ است. پیشنهاد کنسرسیوم با مشارکت CRRC در مقابل رقیب خود یعنی کنسرسیومی با مشارکت CAF، بیست و هفت درصد کمتر بود؛ به ترتیب ۱.۶ میلیارد دلار در مقابل ۲.۳ میلیارد دلار. این خودروی ریلی در سال ۲۰۲۳ تحویل داده می‌شود.

” بخوانید: توسعه پر سرعت ترین قطار مگلو جهان توسط شرکت تولیدی راه‌آهن چین (CRRC)

سازنده خاطر نشان می‌کند که ۲۸ قطار باقیمانده ۶۵ درصد ساخت چین خواهند بود و مونتاژ نهایی که شامل ۳۵ درصد بومی‌سازی است، در یک کارخانه جدید در شهر کوئرتارو مکزیک ترتیب داده خواهد شد. بنابر گفته‌های مدیرعامل اپراتور متروی مکزیکوسیتی STCM، تعداد ۱۵۰ تکنسین مکزیکی به طور خاص برای مونتاژ و تکمیل قطارها آموزش دیده‌اند.

قطار مترو تایر لاستیکی در مکزیک

پیش از این، CRRC برای دریافت سفارشات در بازار مکزیک، به دلیل کمبود ظرفیت تولید در این کشور با مشکل مواجه بود. برنامه‌های ساخت یک سایت در کوئرتارو در ماه می ۲۰۲۱ مشخص شد. CRRC انتظار دارد که این سایت تولید بتواند سفارشات را نه تنها برای بازار مکزیک، بلکه برای کل آمریکای لاتین انجام دهد.

اولین قرارداد برای تامین تجهیزات خودروهای ریلی این کشور توسط CRRC در سال ۲۰۱۹ دریافت شد. این قرارداد شامل سفارش ۲۶ قطار دو واگنه با گزینه‌ای برای پنج واگن دیگر برای مترو در شهر مونتری مکزیک بود. اولین قطارهای تولیدشده در کارخانه ژوژو در تابستان ۲۰۲۰ تحویل داده شدند و از فوریه ۲۰۲۱ به بهره‌برداری رسیدند.

منبع:

rollingstockworld

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب