چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

پایانه ترکیبی یکپارچه چیست؟

معرفی پایانه ترکیبی یکپارچه

پایانه ترکیبی یکپارچه پایانه‌ایست که در میانه یک منطقه لجستیکی قرار دارد و یا به‌عنوان قطبی در میان مناطق صنعتی محسوب می‌شود، جایی که تعامل بین مولفه‌های مختلف زنجیره تامین وجود دارد. در حال حاضر تعداد کمی از این پایانه‌ها وجود دارند، برای مثال درDourges  فرانسه و در ورونا ایتالیا. کمیابی اینگونه ترمینال‌ها و نبود حمل و نقل ترکیبی در نقاط مختلفی از اروپا مشهود است.

در حوزه بالتیک، کشور لیتوانی دروازه ترانزیت برای همه کشورهای بالتیک است و حمل و نقل جاده‌ای 13 درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهد. بازار قابل انتقال از جاده به راه‌آهن به‌طور بالقوه‌ای قابل‌توجه است و این انتقال باید با همکاری شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای انجام شود. استفاده از دانش و تجربه یک پایانه راه‌آهن کاملا کاربردی مانند Bettembourg-Dudelange نیز می‌تواند به این روند کمک کند.

یک پایانه چگونه می‌تواند به پکپارچگی کامل دست پیدا کند؟

این یکپارچگی می‌تواند در چندین مرحله صورت بگیرد. در مورد پایانه Bettembourg-Dudelange، پایانه قدیمی ریلی-جاده‌ای و افزودن المان‌های دیگر زنجیره خدمات در ۳ مرحله اتفاق افتاد: در مرحله اول، تعریف و اجرای یک استراتژی رشد خارجی قوی بسیار مهم بود. در مرحله دوم، همسویی با برنامه‌های ایالت نیز به همان اندازه مرحله اول از اهمیت بالایی برخوردار بود. در نهایت، متعهد شدن به رفع نیازهای مشتری و انعطاف‌پذیری، برگ برنده‌ای برای یکپارچه‌سازی این پایانه به حساب می‌آمد.

منبع:

railfreight

 

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب