جمعه 10 فروردین 1403

افزایش سود شرکت گریت وال چین در سال 2021

افزایش سود شرکت گریت وال چین

بنابر اعلام شرکت خودروسازی چینی، بالا رفتن میزان فروش موجب شده تا افزایش سود شرکت گریت وال چین، بزرگترین شرکت خصوصی سازنده خودروهای شاسی‌ بلند این کشور، در طی ۱۲ ماه منتهی به دسامبر ۲۰۲۱، به میزان ۲۶ درصد افزایش پیدا کند. بر این اساس، سود شرکت گریت وال در این مدت به بیش از یک میلیارد دلار رسیده‌است. همچنین این شرکت خودروسازی اعلام کرد درآمد عملیاتی گریت وال نیز با رشد ۳۲ درصدی به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسیده‌است. تعداد خودروهای تحویلی این شرکت در سال گذشته میلادی با افزایش 15.2 درصدی، از رقم 1.28 میلیون دستگاه خودرو تجاوز کرد.

از این تعداد، ۷۵۰ هزار و ۲۲۸ دستگاه به مدل‌های شاسی ‌بلند هاوال تعلق داشت. علاوه‌ بر آن، فروش مدل سدان اُرا، خودروی الکتریکی اصلی این شرکت، به مقدار ۱۳۴ هزار و ۲۸ دستگاه، معادل دو برابر فروش خود نسبت به سال گذشته رسید. گریت وال که در هند،‌ روسیه و تایلند نیز تاسیسات تولید خودرو دارد، آمار فروش خود را به تکفیک داخل چین و بازارهای صادراتی اعلام نکرده‌است.

افزایش سود شرکت گریت وال چین در سال ۲۰۲۱، در شرایطی محقق شد که تعداد خودروهای فروش‌رفته در این کشور با رشد 3.8 درصدی، از مرز ۲۶ میلیون دستگاه عبور کرد. چین بزرگترین بازار خودروی جهان بشمار می‌رود. کشور چین در زمینه تولید خودروهای الکتریکی با رشد چشمگیر و تکنولوژی خود دنیا را مبهوت ساخته‌است. گریت وال بعنوان یکی از پیشتازان تولید خودروهای احتراق داخلی در چین، در حوزه خودروهای الکتریکی هم موفق عمل کرده و در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۳۷ هزار دستگاه خودروی الکتریکی فروخته‌است. این شرکت در حوزه خودروهای الکتریکی با رقبای سرسخت داخلی همچون NIO، XPeng و Li Auto دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

علاوه بر آن، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نام آشنایی مانند شیائومی و Hon Hai Precision، در فکر ورود به حوزه تولید ماشین‌های الکتریکی هستند. به گفته یک مشاور چینی صنعت خودرو، شرکت‌هایی از این قبیل، می‌بایست به خودرو به چشم بستری برای خدمات دیجیتال و برقراری تعامل بیشتر با کاربران نگاه کنند.

“بخوانید: خودروی الکتریکی زتا ساخت روسیه

از میان شرکت‌های آمریکایی، تسلا کارخانه‌ای را در شانگهای راه‌اندازی کرده که بر اساس پیش‌بینی رویترز، نیمی از تولید جهانی این شرکت را پوشش خواهد داد. شرکت فورد نیز از تصمیم خود برای بازگشایی یک مرکز طراحی در شانگهای خبر می‌دهد.

مرکز طراحی فورد در شانگهای

مرکز طراحی فورد در شانگهای

با وجود اینکه شرکت گریت وال در خارج از چین بطور کامل شناخته‌شده نیست‌، اخیرا ارزش بازار آن ۵۲ میلیارد دلار، معادل دوسوم ارزش جنرال موتوز، برآورد شده‌ و مجله فوربز، ارزش دارایی وِی جیِن‌جون، رئیس هیئت مدیره گریت وال را‌ 22 میلیارد دلار اعلام کرده‌است. این شرکت چینی در سال ۱۹۹۰ تاسیس شد. افزایش سود شرکت گریت وال چین در سال ۲۰۲۱، گواهی‌ بر عملکرد مناسب این شرکت در شرایط سخت اقتصادی همه‌گیری کووید ۱۹ است.

 

منبع:

forbes

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب