جمعه 10 فروردین 1403

سرمایه‌گذاری یک و نیم میلیارد یورویی راه‌آهن آلمان برای حذف تدریجی گازوئیل تا سال ۲۰۲۷

اجرای برنامه حذف تدریجی گازوئیل توسط راه‌آهن آلمان

شرکت باربری DB Cargo، یک ناوگان متشکل از ۸۰۰ وسیله نقلیه برای استفاده از سوخت زیستی را تایید کرده‌است. در پنج سال آینده، دو هزار وسیله نقلیه دیزلی باقیمانده در ناوگان راه‌آهن آلمان از این روند پیروی خواهند کرد. با اولین اقدامات حذف تدریجی دیزل، راه‌آهن آلمان حداقل ۵۰ هزار تن گاز دی‌اکسیدکربن را تا سال ۲۰۲۵ صرفه‌جویی خواهد کرد.

حذف تدریجی گازوئیل، اهرم مهمی برای راه‌آهن آلمان برای دستیابی به آب و هوا با آلایندگی صفر تا سال ۲۰۴۰ است. برای وسایل نقلیه دیزلی موجود، راه‌آهن آلمان در درجه اول به سوخت‌های جایگزین مانند سوخت زیستی HVO که از پسماندهای بیولوژیکی و مواد زائد تولید می‌شود، متکی است.

سوخت زیستی باعث انتشار ۹۰ درصد دی‌اکسیدکربن کمتر نسبت به گازوئیل می‌شود و از این جنبه که از فرآیند اضافی برای تولید آن استفاده نمی‌شود، با تولید غذا و خوراک دام رقابت می‌کند. برای وسایل نقلیه جدید، راه‌آهن آلمان به اشکال جدید نیروی پیشران، مانند فناوری هیدروژن و باتری متکی است. این اقدامات تکمیل‌کننده برق‌رسانی کلاسیک از طریق خطوط هوایی و کشش الکتریکی است.

بنابر گفته‌های رئیس هیات مدیره راه‌آهن آلمان، تصمیم برای حذف تدریجی گازوئیل یک معامله تمام‌شده در راه‌آهن آلمان است. این شرکت در مجموع حدود 1.5 میلیارد یورو در توسعه سامانه‌های پیشران و سوخت‌های جدید تا سال ۲۰۲۷ سرمایه‌گذاری کرده‌است.

در پروژه H2goesRail، راه‌آهن آلمان در حال توسعه یک ایستگاه سوخت‌گیری هیدورژن سیار و همچنین قطار هیدروژنی Mireo Plus H با همکاری زیمنس است. در انجمن حمل و نقل Rhein-Main (RMV)، این شرکت از دسامبر ۲۰۲۲، بزرگترین ناوگان هیدروژنی جهان را اداره می‌کند و مسئولیت تعمیر و نگهداری و سرویس قطارها را در کارخانه خود در فرانکفورت-گریشهایم برعهده دارد.

سال گذشته، اولین قطار باتری آلستوم در خدمات مسافری با موفقیت آزمایش شد و تجربه موردنیاز در بهره‌برداری و نگهداری بدست آمد. هنگام استفاده از قطارهای باتری‌دار، به جای برق‌رسانی مداوم هر کیلومتر مسیر با فناوری جدید، تنها برقی‌کردن بخش‌های کوتاه مسیر یا ایستگاه‌های جداگانه ضروری است. در Schleswig-Holstein، این فناوری آینده برای اولین بار از پایان سال ۲۰۲۳ مورد استفاده قرار می‌گیرد و به‌عنوان یک الگو در سراسر کشور عمل می‌کند.

منبع:

railmarket

 

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب