جمعه 7 اردیبهشت 1403

تصویب قانونی پروژه حمل و نقل ریلی زیرزمینی

پروژه حمل و نقل ریلی زیرزمینی

شورای فدرال سوئیس، قانون حمل و نقل ریلی زیرزمینی کالا را تصویب کرده که از اول آگوست اجرایی می‌شود. این قانون، بستری قانونی را برای اجرای یک پروژه آینده‌نگر و در عین‌حال واقع‌گرایانه فراهم می‌کند.

CST چیست؟ CST یک ابتکارعمل با بودجه خصوصی است که هدف آن ایجاد یک کریدور حمل و نقل ریلی زیرزمینی برای حمل و نقل است که برخی از مهم‌ترین مراکز تولید و لجستیک سوئیس را به هم متصل می‌کند. خود این شرکت، چشم‌انداز خود را به‌عنوان “ساخت یک سامانه لجستیک کامل برای حمل و نقل انعطاف‌پذیر کالاهای کوچک، با تونل‌هایی که مکان‌های تولید و لجستیک را به مراکز شهری متصل می‌کند” توصیف می‌کند.

شبکه حمل و نقل ریلی زیرزمینی

بخش اول شبکه CST، در شمال سوئیس بین هارکینگن-نیدربیپ و زوریخ اجرا خواهد شد و طول آن حدود ۷۰ کیلومتر خواهد بود. این بخش خاص، ده مرکز را بهم متصل می‌کند، درحالیکه برنامه‌ها ارتباط تدریجی آن‌ها را با سایر مراکز کلیدی لجستیک و توزیع در سوئیس، پیش‌بینی می‌کند.

” بخوانید: پایدارسازی شبکه ریلی

بر اساس برنامه این پروژه، اولین بخش در سال ۲۰۳۱ افتتاح می‌شود و تا سال ۲۰۴۵، شبکه‌ای به طول ۵۰۰ کیلومتر، بین دریاچه کنستانس و دریاچه ژنو، با بخش‌هایی فرعی به سمت بازل، لوسرن و تون فعالیت خواهد کرد. هزینه ساخت بخش اول، شامل نرم‌افزارها، مراکز و همچنین وسایل نقلیه زمینی و زیرزمینی (برای توزیع در شهرها)، سه میلیارد فرانک سوئیس براورد شده‌است.

حمل و نقل زیرزمینی

ساختار و طرح‌های توسعه

این پروژه، در حال حاضر پس از تصویب قانون مورد نیاز برای اجرای آن توسط شورای فدرال سوئیس، در حال اجرا است. تا پایان سال ۲۰۲۲، CST فرآیندهای ساختاری مورد نیاز برای این پروژه را در  آرگائو، سولوتورن و زوریخ آغاز خواهد کرد و محل مناسب قرارگیری مرکز را در امتداد خط اول از هارکینگن تا فرودگاه زوریخ بررسی خواهد کرد.

فرودگاه زوریخ به یک نقطه حساس در CST تبدیل خواهد شد، زیرا به شبکه زیرزمینی متصل می‌شود و یک ترمینال لجستیکی ایجاد می‌کند تا حمل و نقل سریع و آسان برای محموله‌های ورودی یا خروجی از آنجا را تسهیل کند.

علاوه بر این، این پروژه در حال حاضر به دنبال گسترش به سمت شرق با CST و بلوک بسنت‌گالن و تورگائو است که قبلا امکان حمل و نقل ریلی زیرزمینی بین زوریخ و شرق سوئیس را تجزیه و تحلیل کرده‌است. این تجزیه و تحلیل نشان داد که توسعه شبکه تا سنت‌گالن، از نظر فنی و اقتصادی امیدوارکننده است. بر اساس این نتایج، تحقیقات عمیق هم‌اکنون در مکان‌های استقرار مرکز احتمالی انجام خواهد شد. بلوک سنت‌گالن و تورگائو مشتاق هستند تا در اسرع وقت با این سامانه آینده‌نگر ارتباط برقرار کنند.

منبع:

railfreight

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب