جمعه 31 فروردین 1403

راه‌اندازی پنجمین خط ریلی پرسرعت در چین

خط ریلی پرسرعت در چین

شرکت راه‌آهن ملی چین اعلام کرد سرعت قطارها در خط راه‌آهن جدید بین پکن و گوانگجو در استان جنوبی گواندونگ، به 350 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. انتظار می‌رود بهره‌برداری عملیاتی از این خط، تا یک ماه آینده آغاز شود. بر این اساس، پنجمین خط ریلی پرسرعت در چین راه‌اندازی خواهد شد. آزمایش میدانی این خط، با استفاده از قطارهای تندرو چینی فاکسینگ و تجهیزات پایش ریل، اتصالات و تجهیزات ویژه سیگنالینگ و اکتساب بر ارسال داده انجام شد.

در مراحل مختلف انجام این برنامه آزمایشی جامع، قطار مذکور به سرعت بیشینه 385 کیلومتر بر ساعت دست یافت. با راه‌اندازی و بهره‌برداری کامل از قطارهای تندرو در این مسیر انتظار می‌رود مسافت 1330 کیلومتری بین پکن تا ووهان در مدت مدت 3 ساعت و 48 دقیقه طی شود.

” بخوانید: افزایش سود شرکت گریت وال چین در سال ۲۰۲۱

در حال حاضر، سرعت بیشینه قابل دسترسی در خط ریلی بین پکن تا گوانگجو 310 کیلومتر بر ساعت است. مسیر ویژه قطار پرسرعت بین پکن تا ووهان، در سال 2009 افتتاح شد و امکان دستیابی به سرعت 300 تا 310 کیلومتر بر ساعت توسط قطار تندرو در این مسیر وجود دارد.

ساخت خط ریل پرسرعت پکن و گوانگجو، با طول کلی 2300 کیلومتر در دسامبر 2012 به پایان رسید. از آن زمان تاکنون، بیش از 1،6 میلیارد مسافر از طریق این خط جابجا شده‌اند. انتظار می‌رود بلیط قطارهای تندرو با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت در این مسیر، کمی بیش از 60 دلار برای هر مسافر باشد.

منبع:

globaltimes

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب