چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

معرفی برترین روندها و نوآوری های صنعت ریلی در سال ۲۰۲۲

برترین روندها و نوآوری‌ های صنعت ریلی در سال ۲۰۲۲

در پاسخ به تقاضای رو به رشد برای حمل و نقل پرسرعت بین شهری و بین کشوری، حمل و نقل ریلی دستخوش تغییرات چشم‌گیری شده‌است. روندهای اصلی صنعت ریلی شامل پهبادها و سنسورهای هوشمند برای ردیابی مسیرهای راه‌آهن، پلتفرم‌های ارتباط دیجیتال و کنترل خودکار قطار هستند. سرعت پیاده‌سازی فناوری مدرن کند است، بنابراین استارتاپ‌های فناوری ریلی در حال تلاش هستند تا با توسعه راه‌حل‌های مختلف و با تلفیق اطلاعات بیومتریک،‌ هوش مصنوعی و رایانش ابری بر سرعت آن بیافزایند.

راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا به بهره‌برداران قطارها و همینطور صاحبان شرکت‌های ریلی کمک می‌کنند تا با استقرار سامانه‌های پیش‌بینی‌کننده تعمیر و نگهداری، امکان پایش هرگونه ناهنجاری و رفتار غیرعادی در سیستم‌های خود را داشته باشند.

علاوه بر پایش وضعیت، روندهای جدیدتر صنعت ریلی مانند هیبریداسیون خودروهای ریلی و قطارهای پرسرعت نیز به گسترش مجموعه فناوری‌های آینده حمل و نقل ریلی کمک می‌کنند.

۱۰ روند ریلی برتر و ۲۰ استارتاپ امیدوارکننده این حوزه در نقشه نوآوری

برای تحقیق عمیق‌تر در خصوص برترین روندهای ریلی و استارتاپ‌های این حوزه، ۱۶۳۳ استارتاپ و شرکت‌های رشدیافته در سطح جهان بررسی شدند. نتیجه این پژوهش، هوشمندی نوآورانه داده‌محوری است که با بررسی اجمالی فناوری‌ها و استارتاپ‌های نوظهور در صنعت ریلی، تصمیم‌گیری‌های استراتژیک را بهبود می‌بخشد. این ارتقا در بینش به واسطه کار با پلتفرم StartUs Insights Discovery مبتنی بر داده‌های زیاد و هوش مصنوعی که بیش از 2,093,000 استارتاپ و شرکت‌های رشدیافته در جهان را پوشش می‌دهد بدست آمده‌است. این پلتفرم دیدگاهی کلی از فناوری‌های نوظهور همراه با زمینه کاری و استارتاپ‌ها و شرکت‌های رشدیافته مرتبط را در مدت زمان کوتاهی فراهم می‌کند.

در نقشه نوآوری زیر، بررسی اجمالی ۱۰ روند برتر نوآوری‌های صنعت ریلی که شرکت‌های خدمات حمل و نقل ریلی در سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده، آورده شده‌است. علاوه بر آن، در این نقشه نوآوری ۲۰ استارتاپ منتخب که همگی بر روی فناوری‌های نوظهور تخصصی  کار می‌کنند، نشان داده شده‌است.

نقشه نوآوری

برترین روندها و نوآوری های صنعت ریلی

تاثیر این ۱۰ روند برتر صنعت ریلی

بر اساس اطلاعات نمودار نوآوری، نمودار زیر تاثیر ۱۰ روند برتر صنعت ریلی در سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد. استارتاپ‌ها و شرکت‌های رشدیافته در حال کار بر روی توسعه سامانه‌های قطارهای خودران هستند که بهره‌وری و قابلیت اطمینان حمل و نقل ریلی را افزایش می‌دهد. این سامانه‌ها وابسته به توسعه اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و فناوری‌های اتصال[11] هستند. علاوه بر آن، سازوکارهای مبتنی بر آلایندگی صفر، صنعت ریلی را به سمت پیاده‌سازی استراتژی‌های کربن‌زدایی سوق داده‌است.

نمودار پراکندگی جهانی استارتاپ‌ها، ۱۶۳۳ استارتاپ و شرکت‌های رشدیافته را پوشش می‌دهد

نمودار پراکندگی جهانی استارتاپ ها، توزیع جهانی ۱۶۳۳ استارتاپ و شرکت‌های رشدیافته‌ای که به‌عنوان نمونه در این پژوهش تحلیل شده‌اند را نشان می‌دهد. با استفاده از پلتفرم StartUs Insights Discovery، نمودار پراکندگی نشان می‌دهد که اروپا خانه بسیاری از این شرکت‌ها است، همچنین افزایش این قبیل فعالیت‌ها در هند و آمریکا نیز دیده می‌شود.

در شکل زیر، ۲۰ مورد از ۱۶۳۳ استارتاپ و شرکت‌های رشدیافته به‌همراه راهکارهایی که ارائه می‌دهند نشان داده شده‌است. این ۲۰ استارتاپ بر اساس معیارهایی همچون سال تاسیس، موقعیت، سرمایه جذب‌شده و غیره انتخاب شده‌اند.

نمودار پراکندگی

در سلسله مقالاتی، به معرفی تک تک این روندها و همینطور معرفی استارتاپ‌های برتر فعال در آن حوزه‌ها خواهیم پرداخت.

[1] Autonomous Trains

[2] Internet of Trains

[3] Artificial Intelligence

[4] Decarbonization

[5] Rail Connectivity

[6] Passenger Experience

[7] High Speed Rail

[8] Rail Automation

[9] Big Data & Analytics

[10] Augmented & Virtual Reality

[11] connectivity technologies

منبع:

startus-insights

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب