سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

شبکه حمل و نقل فرا اروپایی

شبکه حمل و نقل فرا اروپایی (TEN-T): تصمیم شورا برای اطمینان از اتصال پایدار در اروپا

توافقی که توسط شورا به دست آمد، اتحادیه را قادر ساخت تا ساخت یک شبکه حمل و نقل فرا اروپایی پایدار و هوشمند (TEN-T) را که ۴۲۴ شهر بزرگ را با بنادر، فرودگاه‌ها و پایانه‌های راه‌آهن متصل می‌کند، ادامه دهد.

برای این منظور، مقررات بازنگری‌شده برای مثال ایجاب می‌کند که خطوط مسافربری TEN-T به قطارها اجازه دهد تا سال ۲۰۴۰، با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت یا سریع‌تر حرکت کنند. این امر نیازمند پایانه‌های حمل و نقل بیشتر، بهبود ظرفیت جابجایی در پایانه‌های بار، کاهش زمان انتظار در گذرگاه‌های مرزی راه‌آهن و قطارهای طولانی‌تر برای انتقال بار بیشتر به حالت‌های حمل و نقل پاک‌تر است. همه ۴۲۴ شهر بزرگ در امتداد شبکه TEN-T، باید برنامه‌های حرکت درون شهری پایدار را برای ترویج تحرک با آلایندگی صفر و افزایش و بهبود حمل و نقل عمومی توسعه دهند.

مقرراتی نیز برای انعطاف‌پذیری TEN-T در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی گنجانده شده‌است. پیشنهاد کمیسیون، حاکمیت TEN-T را برای اطمینان از تکمیل به موقع شبکه تا سال ۲۰۳۰ برای شبکه اصلی، تا سال ۲۰۴۰ شبکه اصلی گسترده و تا سال ۲۰۵۰ برای شبکه گسترده‌تر و جامع تقویت می‌کند.

بنابر گفته‌های وزیر حمل و نقل در شورای چک، توسعه یک شبکه حمل و نقل کارآمد در سراسر اروپا ؛ نه تنها برای حرکت سریع و قابل‌اعتماد شهروندان اروپایی، بلکه برای کسب وکارهای اروپایی برای توسعه بیشتر و استفاده کامل از پتانسیل بازار داخلی حیاتی است.

” بخوانید: معرفی فناوری شبکه متصل ریلی “

این پیشنهاد همچنین ارتباطات حمل و نقل با اوکراین و جمهوری مولداوی را تقویت می‌کند تا ظرفیت خطوط همبستگی را که برای واردات و صادرات بین هر دو کشور و اتحادیه اروپا استفاده می‌شود، افزایش دهد. این توافق مبنای بحث و گفتگو بین کمیسیون، شورا و پارلمان اروپا در قالب سه‌گانه خواهد بود. پارلمان قرار است موضع خود را در ابتدای سال آینده میلادی نهایی کند و راه را برای پایان دادن به فرآیند تصمیم‌گیری مشترک و تصویت مقررات جدید TEN-T در پایان سال ۲۰۲۳ باز کند. مقررات جدید باید در سال ۲۰۲۴ عملیاتی شوند.

منبع:

railmarket

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب