شنبه 1 اردیبهشت 1403

مشارکت سونی و هوندا برای تاسیس شرکت تولید خودروی الکتریکی

مشارکت سونی و هوندا

بعد از اعلام شرکت‌های سونی و هوندا برای راه‌اندازی شرکت جداگانه‌ای با هدف مشارکت در حوزه خودروهای الکتریکی، این دو شرکت نام جدیدی را نیز برای این مشارکت جدید اتخاذ کردند. مشارکت سونی و هوندا منجر به تولد تجارت جدیدی به نام “شرکت حمل و نقل سونی هوندا” شد که در شهر توکیو و تا قبل از پایان سال جاری میلادی تاسیس خواهد شد. سونی در بیانیه‌ای اعلام کرد فروش خودروهای الکتریکی این شرکت مشارکتی از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

شرکت سونی و هوندا هر کدام ۵۰ درصد از سهام این شرکت جدید را در اختیار دارند. در این همکاری، از فناوری‌های پیشرفته زیست محیطی و ایمنی، قابلیت‌های توسعه حمل و نقل، فناوری ساخت بدنه خودرو و تجربه مدیریت خدمات پس از فروش شرکت هوندا و همچنین از فناوری‌های تصویربرداری، حسگرها، مخابرات، شبکه و سرگرمی شرکت سونی استفاده خواهد شد.

هوندا با دارا بودن تنها یک خودروی الکتریک هوندا E، از بازار رقابت خودروهای الکتریک بسیار عقب است، با این حال این شرکت اخیرا پیشبرد برنامه‌های خود را تسریع بخشیده‌است. در اوایل سال جاری میلادی، هوندا از مشارکت خود با شرکت جنرال موتورز رونمایی کرد. هدف از این مشارکت توسعه مشترک مجموعه‌ای از خودروهای برقی مقرون به صرفه با استفاده از معماری جهانی و فناوری باتری Ultium جنرال موتورز است. این شرکت‌ها امیدوار هستند در راستای این مشارکت بتوانند تا سال ۲۰۲۴، خودروهای شاسی بلند هوندا و آکورا را در آمریکای شمالی به فروش برسانند.

هوندا همچنین سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ تمام خط تولید خودروهای خود را به خودروهای الکتریکی و پیل سوختی تغییر دهد. در این راستا، هوندا قصد دارد سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری انجام دهد و تا سال ۲۰۳۰ بالغ بر ۳۰ خودروی جدید الکتریکی را به بازار عرضه کند.

خودروی Vision-S 02 محصول سونی

منبع عکس: topgear

در این حین نیز سونی از دو خودروی الکتریکی شاسی بلند Vision-S EV و Vision-S 02 با طراحی خود رونمایی کرده‌است.

منبع:

engadget

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب