سه‌شنبه 1 آبان 1403

راه‌آهن هند واگن باری آلومینیومی نوآورانه را راه‌اندازی می‌کند

راه‌اندازی واگن باری آلومینیومی در راه‌آهن هند

یک تولیدکننده واگن هندی به همراه یک تولیدکننده آلومینیوم در هند، برای تولید نوع جدیدی از واگن‌ها با یکدیگر به شراکت پرداختند. این واگن‌های جدید، اولین واگن‌های آلومینیومی ساخت هند برای قطارهای باری راه‌آهن این کشور هستند. وزن قطار باری جدید ۱۸۰ تن کمتر از قطار معمولی است و سرعت و انتقال بار بیشتری را با مصرف انرژی کمتر ممکن می‌سازند.

در حال حاضر، یک قطار با واگن باری آلومینیومی در شرق این کشور در فاز بهره‌برداری عملیاتی است. اولین ماموریت این قطار در ۱۶ اکتبر سال جاری میلادی انجام شد. اولین قطار، مجهز به ۶۱ واگن جدید، در نزدیکی معدن هیراکود با زغال‌سنگ برای انتقال به کارخانه آلومینیوم هندالکو در لاپانگ، بارگیری شد.

این واگن‌ها از آلیاژ آلومینیوم با استحکام بالا در تاسیسات هیندالکو در هیراکود ساخته شده‌اند. با استفاده از آلومینیوم به جای فولاد، این واگن‌ها در برابر خوردگی مقاوم هستند و در هنگام تعمیر و نگهداری در زمان و منابع صرفه‌جویی می‌کنند.

” بخوانید: عرضه اولین قطار الکتریکی آلستوم در قالب سفارش جدید هند

با وجود اینکه تولید واگن‌های آلومینیومی ۳۵ درصد گران‌تر است، انتظار می‌رود عمر مفید این واگن‌ها ده سال بیشتر از واگن‌های فولادی باشد و همچنین ارزش فروش مجدد بالاتری داشته باشند. علاوه بر آن، به لطف این واگن‌های جدید، امکان حمل ۱۸۰ تن بار بیشتر نیز وجود خواهد داشت. این پروژه همچنین به هند کمک می‌کند تا واردات نیکل و کادمیوم را به نفع صنعت آلومینیوم داخلی کاهش دهد.

راه‌آهن هند و هندالکو، جاه‌طلبی‌های بزرگی برای پروژه واگن باری آلومینیومی دارند. بنابر گفته‌های هندالکو، هر دو شرکت قصد دارند ۱۵ تا ۲۰ درصد به تولید واگن‌های آلومینیومی روی بیاورند. با توجه به اینکه راه‌آهن هند به دنبال بهره‌برداری از ۱۰۰ هزار واگن در چند سال آینده است، معرفی واگن‌های آلومینیومی کمک زیادی به این کشور در جهت دستیابی به اهداف آب و هوایی خود خواهد کرد.

منبع:

railway

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب