شنبه 1 اردیبهشت 1403

شروع دوران طلایی سفر با قطار در اروپا

سفر با قطار در اروپا

سفر با هواپیما به ندرت تجربه‌ای خوشایند است. مشکلات ترافیکی یا تاخیر قطار برای رسیدن به فرودگاه دو ساعت قبل از پرواز، نشستن در مرکز خرید باشکوه در حالی که منتظر نوبت خود برای سوار شدن در یک لوله فلزی هستید و سپس نشستن روی یک صندلی نه چندان راحت در حالی که تلاطم هواپیما شما را به این طرف و آن طرف می‌اندازد و صدای ناله نوزادانی که از هر سمت به گوش می‌رسد، در نهایت تجربه جالبی از یک پرواز به جا نخواهند گذاشت. راه بهتری برای مسافرت وجود دارد. راهی با آرامش بیشتر، روان‌تر و کمتر آسیب‌زننده به محیط زیست. یعنی شبکه ریلی. در حال حاضر، سفر با قطار در اروپا در حال تبدیل شدن به گزینه جذاب‌تری برای مسافران است.

” بخوانید: معرفی برترین روندها و نوآوری های صنعت ریلی در سال ۲۰۲۲ “

راه‌آهن بریتانیا کم‌وبیش از ابتدای قرن بیستم ، بیشتر به دلیل نبود سرمایه‌گذاری دولتی و افزایش خودروها افول کرده، اما جمعیت رو به رشد و بزرگراه‌های مسدود، منجر به افزایش تعداد مسافران در قرن بیست و یکم شده‌است. امروزه در بریتانیا، سالانه حدود ۱.۸ میلیارد سفر با قطار انجام می‌شود. اکثر آن‌ها سفرهای کوتاه‌مدت یا یک روزه هستند، اما سفرهای طولانی با قطار نیز محبوب هستند. پنجاه و نه درصد بزرگسالان، هر سال یک سفر طولانی‌مدت با قطار در بریتانیا انجام می‌دهند. بریتانیا از زمان افتتاح تونل مانش در سال 1994، که سالانه بیش از 20 میلیون نفر از این تونل استفاده می‌کنند، ارتباط ریلی پرسرعت با اروپا داشته‌است.

تهدید بحران‌های آب‌وهوایی در این مدت بسیار موردتوجه قرار گرفتند. در سوئد تعداد فزاینده‌ای از مردم متعهد شده‌اند که در زمان سفرهای خود از روش‌های زمینی استفاده کنند. یکی از شرکت‌های ریلی سوئدی شاهد افزایشی هشت درصدی در تعداد مسافران خود در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ بود. این اتفاق در حالی افتاده که تعداد مسافران داخلی در ده مورد از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های سوئد، به همان میزان کاهش یافت. این در حالیست که فروش بلیط قطار در سوئد در سال ۲۰۱۸، با افزایشی ۴۵ درصدی روبرو بوده است.

اتحادیه اروپا موافقت کرده که بازار راه‌آهن مسافری را باز کند و به اپراتورهای مستقر در یک کشور، اجازه دهد برای خدمات در کشوری دیگر مناقصه کنند. این اقدام نه تنها باید رقابت را افزایش دهد و قیمت بلیط را کاهش دهد، بلکه باید فرآیند رزرو بلیط قطار در در سراسر مرزها را نیز آسان‌تر کند، فرآیندی که یک مانع کلیدی برای بسیاری از مسافران به شمار می‌رود.

علاوه بر آن، اگر سفر به فرودگاه و زمان سپری‌شده در سالن پرواز را فاکتور بگیرید، مسیرهای طولانی زیادی در سراسر اروپا وجود دارند که قطارها از نظر زمان و هزینه سفر با هواپیماها رقابت می‌کنند. اگر هزینه‌های زیست‌محیطی سفر با هواپیما را نیز در نظر بگیریم، سفر با قطار یک برتری مشخص است.

منبع:

wired

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب