پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

ده روند برتر صنعت ریلی؛ بخش ششم: بهبود تجربه مسافر

بهبود تجربه مسافر

تجربه مسافر، مجموعه تعاملات فیزیکی بین شرکت‌های مسافربری ریلی و مسافران آن‌ها را از زمان تهیه بلیط تا دریافت چمدان و خروج کامل از محدوده مسئولیت‌ها و خدمات شرکت را در برمی‌گیرد.

رویکردهای جدید صنعت ریلی در تکیه بر فناوری‌های جدید به بهبود تجربه مسافر در سفرهای ریلی کمک شایانی می‌نمایند. شرکت‌های ریلی از سامانه فروش بلیط خودکار و نظارت تصویری بهره‌ می‌گیرند، خدمات سرویس قطار را راه‌اندازی می‌کنند و تجربه هتل-قطار را ایجاد می‌کنند. نظارت تصویری سرقت را تشخیص می‌دهد و به بهینه‌سازی ظرفیت جابجایی مسافر کمک می‌کند.

علاوه بر این، اپلیکیشن‌های تلفن همراه و گوشی‌های هوشمند، خرید بلیط و مقایسه قیمت را برای مسافران و شرکت‌های ریلی به‌طور خودکار انجام می‌دهند. این سامانه‌ها، رزرو لحظه آخری، کنترل، شناسایی و همچنین تخصیص صندلی‌ها را بهبود می‌بخشند و سامانه‌های اطلاعاتی و سرگرمی نیز مسافران را در طول سفر از وضعیت جاری مطلع و سرگرم می‌کنند. برای ساده‌تر کردن فرآیند خرید بلیط و همچنین شناسایی مسافران، شرکت‌ها از راهکارهای فروش بلیط بیومتریک استفاده می‌کنند.

” بخوانید: معرفی برترین روندها و نوآوری های صنعت ریلی در سال ۲۰۲۲ “

معرفی استارتاپ مطرح در این حوزه

RailRestro

استارتاپ هندی RailRestro، خدمات تحویل غذا به مسافران قطار را ارائه می‌دهد. سرویس آنلاین این استارتاپ امکان تحویل غذا در محل صندلی مسافر بدون نیاز به تماس گرفتن را از طیف وسیعی از رستوران‌های معتبر فراهم می‌کند. این استارتاپ به مسافران این فرصت را می‌دهد تا تجربه بودن در قطار را به یک تجربه آشپزی تبدیل کنند.

” بخوانید: ۱۰ روند برتر صنعت ریلی؛ بخش اول: معرفی فناوری قطارهای خودران “

” بخوانید: ۱۰ روند برتر صنعت ریلی؛ بخش دوم: معرفی فناوری اینترنت قطارها (IoT) “

” بخوانید: ۱۰ روند برتر صنعت ریلی؛ بخش سوم: معرفی فناوری هوش مصنوعی “

” بخوانید: ۱۰ روند برتر صنعت ریلی؛ بخش چهارم: رویکر کربن زدایی از صنعت ریلی “

” بخوانید: ده روند برتر صنعت ریلی؛ بخش پنجم: معرفی فناوری شبکه متصل ریلی “

منبع:

startus-insights

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب