شنبه 1 اردیبهشت 1403

افزایش تصاعدی فروش جهانی خودروهای الکتریکی

فروش جهانی خودروهای الکتریکی

حمل‌ونقل الکتریکی

” بخوانید: بازار خودروی الکتریکی در روسیه

حرکت شتابان خودروسازان بزرگ و کوچک معتبر دنیا به سمت توسعه خودروهای الکتریکی نشان می‌دهد دیر یا زود زمان خداحافظی با محصولات بنزینی و گازوئیلی فرا خواهد رسید. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد فروش جهانی خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۰، نسبت به سال ۲۰۱۹، حدودا ۴۳ درصد رشد کرده‌است. در ادامه، بصورت کاملا ساده و مختصر عملکرد فنی خودروی الکتریکی را بررسی می‌کنیم:

هنگامی که پدال ماشین فشار داده می‌شود، سیستم کنترلی انرژی الکتریکی را از باتری‌ها و با گذر از اینورترها به موتور الکتریکی منتقل می‌کند. موتور الکتریکی نیز انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی که همان چرخش موتور است، تبدیل می‌کند. در نهایت، چرخش موتور از طریق سیستم گیربکس باعث چرخش چرخ‌ها و در نتیجه حرکت خودرو می‌شود.

” بخوانید: معرفی خودروی الکتریکی زتا

لازم به ذکر است، موتور الکتریکی عملکرد بهتری نسبت به موتورهای بنزینی دارد، به‌خصوص در سرعت‌های پایین با بهره‌وری بیشتری عمل می‌کند که منجر به کاهش مصرف انرژی خواهد شد. اضافه کردن این نکته خالی از لطف نیست که بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا اعلام کرده‌اند ظرف چند سال آینده تولید خودروهایی که پیشرانه درون‌سوز (بنزینی و گازوئیلی) دارند را متوقف خواهند کرد، تا جایی که پیش‌بینی می‌شود فروش خودروهای الکتریکی در سال 2032، معادل نیمی از کل فروش خودروهای جدید جهان خواهد بود.

” بخوانید: بهترین خودروهای الکتریکی سال ۲۰۲۲

منابع:

autostat ، statista

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب