جمعه 7 اردیبهشت 1403

اخبار خودروی روسیه در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲

اخبار خودروی روسیه

تولید خودروهای سواری در روسیه به نصف کاهش یافت

بنابر گزارشات اخبار خودروی روسیه در ماه ژوئن، طبق اعلام سازمان فدرال دولتی آمار، در چهار ماهه ابتدای سال 2022، بالغ بر 264 هزار خودرو از خطوط مونتاژ روسیه خارج شدند که 47.4 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. این در حالی است که در ماه آوریل، حدود 20 هزار دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 85.4 درصد کاهش داشته‌است. تولید کامیون در بازه زمانی ژانویه تا آوریل به 52.5 هزار دستگاه رسید که 5.6 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. در ماه آوریل، 12.2 هزار کامیون در روسیه تولید شد که 30.4 درصد کمتر از یک سال قبل است. لازم به ذکر است که در ماه آوریل، کاماز با تولید 3,803 کامیون، تولید خود را 15 درصد کاهش داد.

۳ ژوئن

autostat

 

فروش خودروهای تجاری در ماه می 27 درصد کمتر از ماه آوریل است

بنابر گزارشات اخبار خودروی روسیه در ماه ژوئن، در پایان ماه می 2022، بالغ بر 8,179 دستگاه خودروی تجاری در روسیه فروخته شد− 27 درصد کمتر از آوریل و 58 درصد کمتر از می 2021. وسیله نقلیه تجاری سبک به این ترتیب، در ماه می، حدود 4,284 کامیون در روسیه خریداری شد که بیش از نیمی از (52.4 درصد) کل فروش خودروهای تجاری است. در عین حال، نسبت به ماه آوریل، فروش کامیون 22 درصد کاهش داشته‌است. همچنین در ماه می، حدود 3,079 دستگاه وسیله نقلیه تجاری سبک در کشور خریداری شد که نسبت به آوریل 37 درصد کاهش داشته‌است. اما فروش اتوبوس‌های جدید در می حدود ۸۱۶ دستگاه، تقریبا در همان سطح یک ماه قبل (۸۱۷ دستگاه) باقی مانده‌است.

۳ ژوئن

autostat

 

فروش خودروهای جدید در ماه می دو درصد کمتر از ماه آوریل است

بنابر گزارشات اخبار خودروی روسیه در ماه ژوئن، بالغ بر 2,7458 خودروی سواری جدید در روسیه در می 2022 خریداری شد− 2 درصد کمتر از آوریل (2,7965 دستگاه). در مقایسه با ماه می 2021، این میزان 78 درصد کمتر است. بیش از نیمی از (56.5 درصد) کل فروش خودروهای جدید در ماه می به چهار برند LADA با فروش 6,656 دستگاه، کیا 3,576 دستگاه، هیوندای 3,097 دستگاه و رنو 2,183 دستگاه اختصاص داشت. اما برند چینی چری با فروش 1,661 دستگاه که در ماه آوریل در جایگاه هفتم بود، به رتبه پنجم صعود کرد. در همان زمان، دو برند چینی دیگر در میان 10 برند برتر در ماه می قرار گرفتند− هاوال با فروش 1,220 دستگاه در جایگاه هفتم و جیلی با فروش 905 دستگاه در رتبه نهم.

۳ ژوئن

autostat

 

بازار خودرو روسیه در ماه می 2022 به میزان 84 درصد کاهش یافته‌است

بنابر اعلام کمیته خودروسازان AEB، بازار خودرو روسیه در ماه می 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 83.5 درصد، معادل 123,110 دستگاه کاهش یافته و به 24,268 دستگاه رسیده‌است. در پنج ماهه نخست سال جاری، در مجموع 318,114 دستگاه خودرو فروخته شده که 52.0 درصد کمتر از رقم سال گذشته است. لادا با فروش 6,012 دستگاه، محبوب‌ترین برند بازار خودرو در ماه می است. فروش این برند در ماه می نسبت به مدت مشابه سال قبل 84 درصد کاهش داشته‌است. رتبه‌های دوم و سوم را برندهای کره‌ای کیا با 3,606 دستگاه و هیوندای با 2,916 دستگاه اشغال کرده‌اند که هر دو بیش از 80 درصد کمتر از رقم سال گذشته هستند. لادا گرانتا با فروش 2,305 دستگاه، محبوب‌ترین مدل در ماه می بود.

۷ ژوئن

autostat

 

طراح اصلی برند لادا، آوتوواز را ترک کرد

بنابر گزارشات اخبار خودروی روسیه در اوایل ماه ژوئن، چندین مدیر عالی رتبه خارجی آوتوواز را ترک کردند. این اتفاق پس از آن افتاد که رنو از سهام خود در شرکت روسی صرف نظر کرد و ماکسیم سوکولوف رئیس جدید آوتوواز شد. از جمله آن‌ها ژان فیلیپ سالار است که معاون طراح و در واقع طراح اصلی برند لادا بود. این متخصص فرانسوی در ژانویه 2021 به تولیاتی آمد و جایگزین استیو متین شد. وی ده سال در روسیه کار کرد و سبک مدرن برند لادا را ارائه کرد.

۷ ژوئن

autostat

 

ژاپن صادرات کامیون، کمپرسی و بولدوزر به روسیه را ممنوع کرد

بنابر گزارشات اخبار خودروی روسیه در ماه ژوئن،‌ ژاپن به عنوان بخشی از بسته‌های جدید تحریمی، از 17 ژوئن، صادرات کامیون، کمپرسی، بولدوزر و سایر تجهیزات به روسیه که به تقویت زیرساخت‌های صنعتی کمک می‌کند را ممنوع کرده‌است. این موضوع توسط وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام شد. همانطور که قبلاً گزارش شده بود، اتحادیه اروپا همچنین صادرات کامیون‌ها و تجهیزات ویژه به روسیه از جمله تراکتورها، کامیون‌های متوسط، میکسرهای بتن، بولدوزر، تراکتور، ماشین‌آلات تمیز کردن خیابان‌ها، کامیون‌های کمپرسی و همچنین آتش‌نشانی را ممنوع کرده‌است. این ممنوعیت از 10 ژوئیه 2022 برای قراردادهایی که قبل از 9 آوریل سال جاری منعقد شده‌اند اعمال می‌شود.

۱۰ ژوئن

autostat

 

فولکس واگن فروشندگان روسی را از تعلیق طولانی مدت تولید مطلع کرد

رئیس برند خودروهای مسافری فولکس واگن، در نامه‌ای به نمایندگی‌های روسی اعلام کرد که این گروه قصد ندارد در آینده نزدیک، تولید خودرو در روسیه را از سر بگیرد. این بدان معناست که کارخانه‌های فولکس واگن در روسیه برای مدت طولانی خودرو تولید نخواهند کرد. کارخانه موجود در کالوگا نیز متوقف شده‌است.

17 ژوئن

rusautonews

 

آوتوواز ظرف 3 تا 4 سال پلتفرم جدید خودرو را توسعه خواهد داد

بنابر گزارشات اخبار خودروی روسیه در ماه ژوئن، رئیس آوتوواز اعلام کرد که این شرکت قصد دارد طی سه تا چهار سال آینده یک پلتفرم جدید خودرو را توسعه دهد و خاطرنشان کرد که این پلتفرم کاملا روسی خواهد بود و امکان تولید خودروهایی با گیربکس اتوماتیک را از جمله موارد دیگر فراهم می‌کند. به گفته رئیس آوتوواز، هنگام توسعه یک معماری جدید، برنامه‌ریزی شده که از “تحولات خاصی بر اساس پلت­فرم لادا وستا” استفاده شود.

طی سه تا چهار سال آینده، آوتوواز انتظار دارد مونتاژ خودروها را بر روی این پلتفرم آغاز کند، در حالی که چنین خودروهایی هم از نظر قطعات الکترونیکی و هم از نظر موتور و گیربکس از بومی‌سازی بالایی برخوردار خواهند بود. علاوه بر این، یک مجموعه خودکار واحد از سازندگان قطعات ایجاد خواهد شد. در مجموع، آوتوواز در نظر دارد امسال یک میلیارد روبل برای کار تحقیق و توسعه اختصاص دهد که برخی از آن‌ها برای توسعه این مفهوم پلتفرم جدید استفاده می شود.

” بخوانید: خودروسازی یوآز و آوتوواز تامین‌کنندگان جدیدی برای سیستم ABS پیدا کردند

17 ژوئن

autostat

 

دولت راهبرد جدیدی برای صنعت خودروسازی روسیه ایجاد خواهد کرد

بنابر گزارشات اخبار خودروی روسیه در ماه ژوئن، رئیس‌جمهور روسیه دستور داد تا راهبرد توسعه صنعت خودرو تا اول سپتامبر با در نظر گرفتن واقعیت‌های امروز به‌روزرسانی شود. به گفته وی، یک عنصر کلیدی راهبردی باید در دسترس بودن فناوری‌ها و صنایع مهم روسیه باشد، سطح آن‌ها باید رقابت جهانی صنعت را به عنوان یک کل تضمین کند.

همانطور که رئیس جمهور این کشور خاطرنشان کرد، توسعه علمی و فناوری، جزء اصلی توسعه صنعت است. تضمین حاکمیت تکنولوژیکی روسیه ضروری است. البته این بدان معنا نیست که مطلقاً تمام فرآیندهای تولید در صنعت خودرو باید در کشور روسیه انجام شود. اما امور کلیدی و بسیار مهم، مانند پیشرفت‌های مهندسی، حقوق معنوی و دانش باید روسی باشد.

با خروج تعدادی از تامین‌کنندگان− شرکت‌کنندگان در همکاری گسترده در تولید خودرو از بازار روسیه، حجم تولید به شدت کاهش یافت. در این راستا به دولت دستور داده شد تا مجموعه اقداماتی را برای حمایت از صنعت و تثبیت بازار داخلی انجام دهد. وظیفه اصلی، به نظر رئیس دولت، اطمینان از عملکرد کارخانه‌های خودرو در روسیه، تامین قطعات لازم برای آن‌ها و حفظ اشتغال تیم‌های شرکت است. وظیفه دوم، اطمینان از عرضه کافی وسایل نقلیه و در درجه اول خودروهای سواری است. رئیس جمهور همچنین با اشاره به کاهش تقاضا برای خودروهای تجاری، اقدامات گسترده‌ای را برای حمایت از این حوزه پیشنهاد کرد. وی همچنین از نیاز به به‌روز رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی در مناطق خبر داد.

17 ژوئن

kommersant

 

فروش خودروسازی گاز در روسیه در ماه می 2022 به میزان 57 درصد کاهش یافت

بر اساس گزارشات اخبار خودروی روسیه در ماه ژوئن، خودروسازی گاز (GAZ) در ماه می، بالغ بر 1,890 وسیله نقلیه تجاری سبک فروخت که 57 درصد کمتر از سال قبل است. بر اساس نتایج پنج ماهه نخست سال 2022، خودروهای گاز به میزان ۳۲ درصد، معادل 13,119 در کشور کمتر فروخته شدند. GAZel با فروش 1,307 دستگاه خودرو (65− درصد) همچنان پیشتاز است.

تقاضا برای سوبول با 14 درصد کاهش به 583 خودرو رسید. مدیریت گاز دستور انتقال احتمالی به هفته کاری 4 روزه از 19 می تا 18 نوامبر 2022 را به دلیل کاهش احتمالی حجم تولید ناشی از مشکلات در تامین قطعات و اختلال در زنجیره تامین صادر کرد. با این حال، یک هفته کاری کوتاه تا به امروز معرفی نشده و در ماه ژوئن، گاز بر روی برنامه هفته کاری کامل به کار خود ادامه می‌دهد.

” بخوانید: خودروسازی گاز روسیه مدل‌های جدید نسل NN را برای خرده‌فروشی و تجارت سیار معرفی کرد

19 ژوئن

autostat

 

آوتوواز قصد دارد مدل الکتریکی لادا را توسعه دهد

بر اساس گزارشات اخبار خودروی روسیه در ماه ژوئن، رئیس آوتوواز اظهار داشت که این خودروسازی در حال برنامه‌ریزی برای توسعه یک مدل جدید از یک خودروی الکتریکی در درازمدت است و خاطرنشان کرد که چنین مدلی به این شرکت اجازه میدهد تا با روندهای مدرن مطابقت داشته باشد. به گفته وی، هنوز مشخص نشده که لادای مذکور چه فاکتورهایی خواهد داشت، می‌تواند هم یک خودروی هیبریدی و هم یک خودروی الکتریکی خالص باشد. این تصمیم مطابق با روندهای جهانی و توسعه صنعت خودروهای سبز اتخاذ خواهد شد.

20 ژوئن

autostat

 

آوتوواز با موتور 16 سوپاپ و گیربکس اتومات به بازار لادا باز می‌گردد

بر اساس گزارشات اخبار خودروی روسیه در ماه ژوئن، آوتوواز قصد دارد تولید خودروهای لادا با گیربکس اتومات و موتورهای 16 سوپاپ 21127، 21129 و 21179 را از سر بگیرد. جستجو برای تامین‌کنندگان جایگزین حداقل سه ماه طول خواهد کشید. در عین حال، آوتوواز هنوز امکان ادامه تولید خودروهایی با گیربکس اتوماتیک کلاسیک و جعبه دنده متغیر پیوسته (CVT) Jatco را بررسی نکرده، اما اخیراً این کشور نسبت به روسیه غیردوستانه شده‌است. در درازمدت، امکان استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک از چین در حال بررسی است.

در حال حاضر آوتوواز  یک مدل واحد لادا گرانتا را در یک پیکربندی ساده تولید می‌کند. چنین خودروهایی مجهز به موتور 1.6 لیتری هشت سوپاپ با ظرفیت 90 اسب بخار هستند که با گیربکس دستی ترکیب می‌شوند. همزمان، کلاس زیست‌محیطی موتور به Euro−2 کاهش می‌یابد.

21 ژوئن

autostat

 

دومای دولتی واردات موازی را قانونی کرد

بر اساس گزارشات اخبار خودروی روسیه، دومای ایالتی روسیه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن امکان واردات کالا به روسیه بدون رضایت صاحبان برند (به اصطلاح واردات موازی) قانونی شد. این آیین‌نامه فقط در سال 2022 اعمال می‌شود. کمیته سیاست اقتصادی پیش از این در نظر خود خاطرنشان کرد که دولت حق تعیین فهرست کالاهای وارداتی موازی در سال 2022 را دارد و یادآور شد که در ۲۵ آوریل دستور مربوطه توسط وزارت صنعت و تجارت به اجرا درآمد.

همانطور که قبلاً گزارش شد، وزارت صنعت و تجارت فهرست گسترده‌ای از کالاهایی را که می‌توانند بدون رضایت صاحبان حق معنوی به فدراسیون روسیه وارد شوند، تأیید کرد. این لیست شامل عطر، لباس و کفش، ساعت، مبلمان، کاغذ، تجهیزات متفرقه، حمل و نقل، الکترونیک، فلزات و سوخت و همچنین شامل محصولات بسیاری از برندها به‌ویژه دستگاه‌های اپل و سامسونگ، خودروهای شورولت، میتسوبیشی، رنو، تسلا و تویوتا است.

22 ژوئن

rusautonews

 

آوتوواز در مورد راهبرد تجاری جدید صحبت کرد

بر اساس گزارشات اخبار خودروی روسیه در ماه ژوئن، آوتوواز به‌عنوان بخشی از کنفرانس تامین‌کنندگان صنعت خودرو که در شهر تولیاتی برگزار شد، در مورد راهبرد و اولویت‌های عملکرد این شرکت در شرایط فعلی صحبت کرد. به گزارش پایگاه خبری عصر خودرو به نقل از تسنیم، در شرایط جدید تحریم‌ها، خودروسازی با هدف جایگزینی قطعات خودروهای وارداتی، تعمیق داخلی‌سازی و همکاری با شرکای داخلی، توسعه همکاری‌های فنی، علمی و صنعتی با آن‌ها است. همانطور که رئیس آوتوواز اشاره کرد، برای این شرکت مهم است که از تداوم تولید و استخدام پرسنل اطمینان حاصل کند.

آوتوواز تولید لادا گرانتا را با موفقیت از سر گرفته و نیوا تراول، نیوا لجند و مدل‌های دیگر در ردیف بعدی قرار دارند. وظیفه کلیدی در این شرایط، حفظ تیم حرفه‌ای و همکاری برای توسعه محدوده مدل لادا است. ما قصد داریم به پلتفرم‌های داخلی جدید، راه‌حل‌ها و مولفه‌های محلی و محلی تکیه کنیم. بنابر گفته‌های رئیس شرکت آوتوواز، اولویت این شرکت حاکمیت تکنولوژیک در فناوری‌ها و قطعات حیاتی است که تنها با همکاری شرکای تامین‌کننده خود و با حمایت دولت می‌توان به آن دست یافت.

23 ژوئن

autostat

 

آوتوواز در سال 2023 قصد دارد تولید خود را به ۵۰۰ هزار دستگاه برساند

بر اساس گزارشات اخبار خودروی روسیه در ماه ژوئن، رئیس دولت منطقه اولیانوفسک اعلام کرد که در سال 2023، آوتوواز قصد دارد تولید خودرو را تا حدود 16 درصد افزایش دهد، 500 هزار دستگاه در مقابل 430 هزار دستگاه تولیدشده در سال2021. رئیس آوتوواز نیز به نوبه خود، از قصد خود برای گسترش طیف مدل‌های لادا برای تولید خبر داد.

در حال حاضر آوتوواز  یک مدل لادا گرانتا را در یک پیکربندی ساده تولید می‌کند. از ماه آینده تولید نیوا و پس از آن احتمالاً لارگوس و در میان مدت وستا، در صورت مهیا بودن شرایط، شروع می‌شوند. رئیس آوتوواز اعلام داشت که بر روی توسعه آینده مدل‌های جدید خودرو، البته بر روی پلتفرم داخلی تمرکز کرده‌اند. به گفته وی، راهبرد این شرکت، افزایش تولید به 800 هزار خودرو در سال را پیش‌بینی می‌کند.

24 ژوئن

autostat

 

آوتوواز قصد دارد برنامه کاری چهار روزه را تا نوامبر تمدید کند

بر اساس گزارشات اخبار خودروی روسیه در ماه ژوئن، سرویس مطبوعاتی آوتوواز به اطلاع می‌رساند که این خودروساز در نظر دارد به دلیل نتایج منفی احتمالی در بازار خودرو در پاییز 2022، برنامه چهار روزه کاهش‌یافته را از 5 سپتامبر تا 6 نوامبر تمدید کند. معرفی هفته کاری پاره وقت یک اقدام پیشگیرانه است، اقدامی برای حفظ تیم و مشاغل در مواجهه با تحولات منفی در بازار خودرو در پاییز سال جاری میلادی.

طبق این اعلامیه، از 5 سپتامبر تا 6 نوامبر، بخش‌های مجتمع مونتاژ خودرو که در زمینه تولید خودروهای خانواده لادا گرانتا فعالیت می‌کنند، چهار روز در هفته در دو شیفت، لادا نیوا چهار روز در هفته در یک شیفت کار خواهند کرد. این کارخانه از تاریخ ۵ ژوئن در “دوره چهار روزه” فعالیت خود را آغاز کرده و برنامه‌ریزی شده بود که چنین برنامه‌ای تا ۴ سپتامبر ادامه یابد.

28 ژوئن

autostat

 

” بخوانید: اخبار خودروی روسیه در ماه جولای سال ۲۰۲۲

منابع:

autostat

kommersant

rusautonews

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب