جمعه 10 فروردین 1403

شرکت تولیدی راه‌آهن چین (CRRC) یک قطار کششی دیزلی پرسرعت به سفارش امارات توسعه داد

سفارش قطار کششی دیزلی به شرکت تولیدی راه‌آهن چین

نمونه اولیه یک رام قطار خودکشش DMU با سرعت طراحی‌ 200 کیلومتر در ساعت، برای آزمایش در پاییز سال ۲۰۲۲ به کشور امارات تحویل داده شد. شرکت تولیدی راه‌آهن چین، قراردادی را با اپراتور ملی اتحاد ریل به امضا رساند که بر اساس آن، تحویل و خدمات تعمیر و نگهداری این سه رام ترنست را به مدت ۱۵ سال برعهده خواهد گرفت. هر قطار کششی دیزلی از دو واگن جلویی و پنج واگن عقبی تشکیل خواهد شد. این قرارداد شامل امکان افزایش تا  ۲۰ رام قطار دیگر نیز می‌باشد. تست عملیاتی این قطار برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده‌است.

” بخوانید: شرکت تولیدی راه‌آهن چین از اولین قطار مترو تایر لاستیکی برای مکزیک رونمایی کرد

این قطار به طور خاص برای شرایط آب و هوایی کشور امارات طراحی شده‌ و اجزای الکتریکی و مواد غیرفلزی با در نظر گرفتن مقاومت حرارتی بالا برای عملکرد عادی در دماهای بالا تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد ایجاد شده‌اند. این قطار مجهز به هشت سیستم تهویه مطبوع مستقل که برای حفظ دمای داخلی زیر ۲۳ درجه سانتی‌گراد طراحی شده‌اند، می­باشد. سیستم فیلتر هوای سه‌سطحی، از ورود شن و ماسه و ریزگرد و غبار به سیستم‌های کششی و تهویه هوا جلوگیری می‌کند.

طبق گفته شرکت سازنده، کل فرآیند از طراحی تا تولید و آزمایش نمونه قطار، مطابق با الزامات TSI اروپا انجام شده‌است. همچنینی بنابر ادعای این شرکت، مقاومت ضربه‌ای بدنه خودرو با استاندارد EN 15227 C-I که الزامات مقاومت در برابر حوادث برخورد قطار را مشخص می‌کند، مطابقت دارد.

این قطار به یک سیستم پایش سلامت قطعات مجهز است که می‌تواند خرابی تجهیزات را پیش‌بینی کند. این نوع قطارها از سه کلاس اول، دوم و خانودگی برخوردار خواهند بود.

شرکت تولیدی راه‌آهن چین ادعا کرده که قطار کششی دیزلی ساخت این شرکت سریع‌ترین قطار دیزلی در جهان خواهد بود. با این حال، DMUهای متعلق به شرکت اتحاد ریل در حال حاضر توسط CAF در حال توسعه هستند. جولای گذشته نیز، این شرکت قراردادی به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیون دلار با شرکت اتحاد ریل، با امکان افزایش ارزش سفارش تا ۳۱۰ میلیون دلار امضا کرد. با این حال، حجم سفارش، شرایط تعمیر و نگهداری و تاریخ تحویل قطارها اعلام نشده‌است.

با این وجود، حداکثر سرعت عملیاتی قطار بریتانیایی اینترسیتی۱۲۵ (تولیدشده در سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۷۵) ۲۰۰ کیلومتر است که در حال حاضر بالاترین سرعت مجاز برای قطارهای دیزلی در جهان است.

منبع:

rollingstockworld

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید

لطفا نظر خود را وارد نمایید
لطفا نام خود را وارد نمایید

آخرین مطالب